23 iulie 2015

Novalis - La ziua de nastere a Sophiei

Sa ne relaxam cu o poezie. Am luat la intamplare o carte din biblioteca si tot la intamplare am deschis-o chiar la aceasta poezie. 
Novalis este un mare geniu evident datorita credintei sale vii in Dumnezeu.
La varsta de 23 de ani se logodeste cu Sophie chiar de ziua ei cand ea implineste 13 ani, de aceea poezia de mai jos poarta numele: La ziua de nastere a Sophiei.
Din pacate nu vor ajunge sa se casatoreasca niciodata deoarece ea va muri la varsta de 15 ani fapt ce il va afecta enorm pe Novalis...
Se pare ca astfel de tragice evenimente se pot intampla numai marilor poeti ca ei, prin aceste uriase trairi si drame sa devina si mai sensibili si sa lase in urma o zestre poetica si mai profunda.

Mireasa dulce cine are,
Bucura-se pentru ea.
Traiesc aceasta incantare -
Rasune glasul: ea-i a mea.
Atat de-adanc si-atat de tare
N-a batut inima-mi nicicand.
S-o-nchina-n fata-mi chiar cel care-i
Cel mai ferice pe pamant.

Inel de vesnicie de acum
Ne leaga inimile da,
Se curma-al durerilor drum,
La al unirii noastre-altar.
Al nostru dulce legamant
A fost in cer pecetulit.
A existat cuvant mai sfant
De gura sortii slobozit?

Al tau e tot ce am socot,
Tot ce gandesc si simt si sunt,
Primeste-acum si darul tot
Al sortii mele pe pamant.
Ce-am cautat, gasii si cele
Gasite m-au gasit acum
Si-ostatecii orelor mele-
'ndoiala si-usurinta-s scrum.

Te laude gura-mi nicicand,
Caci inima-mi cinste fierbinte
Iti da si-un adanc simtamant
E-n piept tainic, fara cuvinte.
Daca ranite inimi vindec,
Mereu mai bun sunt, iar in bine
Nu raman lenes si ast cantec
De lauda-l spun pentru tine.

Iubito, a ta iubire
E mai de pret cand se petrece,
Cand pamanteasca-ne iubire
'n cereasca fericire trece.
Vreme-ndelungata, fara tine,
As rataci incolo-incoace,
Bolire-as, de n-ai fi cu mine,
Plin de dezgust si fara pace.

Daca iar Maica noast' ferice,
Senina, bland ne-ar sta in prag
Si printre fratii nostri-aice
Ar flutura al pacii steag;
Daca-ar cuprinde-o mir dulce
Pe-a noastra Lolly-n legamant -
O, ar suna-inzecit atunce
Al nostru de marire cant.

Al nadejdii timp nelinistit
Dulce neintrerupt spre tel,
Unde-n ferice-altar sfarsit
Isi da-al dorintelor carusel;
Uniti pe veci, pier nori indat
Si chipul vietii ce-l aduni,
In juru-ne-mpletesc deodat'
De lauri vesnic verzi cununi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu