6 aprilie 2015

1900 de ani de still vechi...

Biserica pe stil vechi este aceeasi biserica cu cea ortodoxa.
Pana in 1923 toata Romania era pe stil vechi...
La fel si celelalte tari ortodoxe care au trecut la calendarul gregorian mai inainte sau mai tarziu.
Nu este absolut nicio diferenta.
Era intr-adevar necesar ca sa se stabileasca un calendar universal pentru intreaga planeta.
Bisericile ortodoxe au pastrat din vechiul calendar sarbatorirea Pastelui.
Gasiti mai multe amanunte pe net.
Nu este absolut nicio diferenta intre cele doua, atat ca este vorba de un calendar diferit si ei sarbatoresc Nasterea si Anul Nou ceva mai tarziu, cu vreo 2 saptamani parca.
Cat despre Saccciv, am chestionat mantuirea lui si din cate am inteles eu de la Fecioara maria, s-ar putea sa o primeasca.
In rest am intotdeauna dreptate si criticile mele sunt intemeiate.

Adica nu iti trebuie prea multa minte sa vezi ca cei care sunt pe still vechi au fost asa dintotdeauna…
Deci cum sa ii critici?

E imposibil!
Nu poti sa spui ceva impotriva bisericii pe stil vechi cand toata istoria tarii noastre si a intregii lumi este pe still vechi...                http://ro.wikipedia.org/wiki/Calendarul_gregorian
Abia in 1919 am trecut la calendarul gregorian probabil ca o cerere a Occidentului pentru recunoasterea Romaniei Mari.
PS: Observati ca, alaturi de Rusia, China si Grecia suntem printre ultimele tari din lume care am adoptat calendarul gregorian.
Toata istoria noastra am avut un singur calendar: cel iulian...
In realitate cei care sunt pe stil vechi sunt mai fideli traditiei... 
Sa o spunem pe dept, sunt mai ortodocsi...
Unora le-a scapat acest rationament, deoarece sunt obsedati sa puna mereu anatema...  :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu