17 aprilie 2014

Cina cea de taina

Observam cum Dumnezeu cu atentie face legatura intre Vechiul Testament si Noul Testament, intre vechea forma a religiei si cea noua.
Omenirea trece la o noua etapa a evolutiei.
Cand omul era exterior si animalic si primitiv el savarsea sacrificii exterioare.
Aceste sacrificii exterioare au loc pana in zilele noastre fiind vorba de alimentele pe care le avem ca hrana si care trebuiesc aduse ofranda adica sacrificate lui Dumnezeu.
Dar inca de pe vremea lui Avraam, inca de pe vremea lui Isaia, Domnul anunta alte sacrificii…
Incet, incet se face trecerea spre sacrificiile interioare si anume post si infranari si inca supremul sacrificiu care este sacrificiul de Sine.
Sacrificiile si ofrandele mentin vie legatura dintre pamant si cer, dintre om si Dumnezeu.
Cina cea de taina…
Observati cat de frumos si de misterios suna in limba romana acest minunat eveniment.
Ce face Hristos la Cina cea de taina?
O mare, o foarte mare Initiere…
Iata, acum 2000 de ani Dumnezeu lua Cina cea de Taina cu apropiatii Sai…
“Seara de joi, seara deasa de suflet…” cum si Poetul spune…
Domnul consacra ofranda de a doua zi…
Domnul initiaza in cel mai mare sacrificiu care poate fi facut de om pe Pamant!
Sacrificiu de sine!
Cat de bun , cat de bland este Dumnezeu!
Uluitor dar exact la Pastele evreiesc, exact cand evreii sacrificau un miel, cu exact aceeasi simbolistica…
Domnul ia locul acestui miel.
Iata cum peste vechiul sacrificiu, iata cum vechiul sacrificiu este ridcat la un nivel absolut, dumnezeiesc.
Domnul tuturor cerurilor se sacrifica pe Sine din dragoste, din Infinita Dragoste.
Ce profunzime, cata bogatie spirituala, ce absolut!
Si a zis catre ei:
Cu dor am dorit sa mananc acest Pasti cu voi…
Cu dor am dorit…
Acesta este trupul meu care se da pentru voi…
Marele Maestru al Eternitatii, Parintele Suprem, Domnul spune : Acesta este Sangele Meu care se varsa pentru voi…
Cea mai teribila Initiere care a existat vreodata pe Pamant!
Initierea in Sacrificiul de Sine! 
Domnul Dumnezeu a coborat din Cer ca sa ne dea Scriptura si Invatatura Eternitatii si a Infinitului!  
Si au fost invatati de Dumnezeu…
Veniti sa invatam ce ne invata Domnul! 


14. Şi când a fost ceasul, S-a aşezat la masă, şi apostolii împreună cu El.
15. Şi a zis către ei: Cu dor am dorit să mănânc cu voi acest Paşti, mai înainte de patima Mea,
16. Căci zic vouă că de acum nu-l voi mai mânca, până când nu va fi desăvârşit în împărăţia lui Dumnezeu.
17. Şi luând paharul, mulţumind, a zis: Luaţi acesta şi împărţiţi-l între voi;
18. Că zic vouă: Nu voi mai bea de acum din rodul viţei, până ce nu va veni împărăţia lui Dumnezeu.
19. Şi luând pâinea, mulţumind, a frânt şi le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceţi spre pomenirea Mea.
20. Asemenea şi paharul, după ce au cinat, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă, întru Sângele Meu, care se varsă pentru voi.
Luca 22

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu